Thursday 26 May 2011

bacalah

BismillahirRahmanirRahim

alhamdulilah bersyukur padaNYA, diriku yang kerdil ini sering lupa dan alpa,DIA uji ku.  Namun, aku m asih lagi tidak memikirkannya...saat ni...diri yang masih tahu masa itu seperti pedang jika tidak memotong,maka dia akan memotong kamu(i-a~lau salah gatau tau....)  tggl beberapa hari lagi untuk ujian praktikal 2 iaitu, pyhsiology.sempat lagi joli sana sini.huhuhu.bukan sengaja tetapi andai ada rezeki maka alhamdullilah semalam 24/5/2011 ke alex tanpa memikir panjang. berharap pada sesuatu yang rapuh buat masa silam ku. dan disana ketenangan ku temui namun bagai hilang saat ku temui bayangan silam itu.ya allah aku berharap dapat   tinggalkan  dan buang karat2 yang pernah berpaku di dalam diri ini disitu.aku mohon jangan kau pisahkan jiwa ku yang berhrap keredaanMU.aku ingin syurga firdausss!!!!!!!!!!!!!!!?sebabak takut padaMU...rasa takut sat memikirkan hidup yang mungkin kurang dari60 thun ni..adakah mampu untuk aku dapatkan yang selama-lamanya........u.dapat jln2 jauh walaupn 100le tambang teksi..wooookejam sgt tuh.tp hati ni kena redakan..reda ea ain...best kot.jln jauh2 bersempit2 6 org satu teksi ain dgn F dihadapan.belakang dali,dila,z.yanna....dan akhir aku kena muktamatkan hati ni.....ain nak buat ap yang allah suka............sbb bila nk mencintainya...kenalah wat ap yang DIA sukakan...ala macm couple2(tp tuhtakmahu dah HARAM lorh!!!~hati resah nnt)ya allah biarkan perjalanan hiudp untuk beribadah kepada mu sebaik dan seboleh2nya..insyallah..sme2 kte doakn yekkkkk@-@
وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِيَعۡبُدُونِ (٥٦)
Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu.(56)...51:56. Az-Zariyat

 25/5/2011; kacau-kacau.tanpa pesanan berbaju purple aku berlari ke istad.dalam perjalanan ke sana.ditegurnya aku agar jangan berseorangan...(itu peringatan dari allah)aku sedar tiada yang mampu melindungi aku tika itu. cuba menghubungi sso yang rasa secure utk fhm keadaan ku..hihi,niat ku tidak mahu orang lain tahu, allah  makbulkan.teruknya sikap ni...don't try at home yer darling!...berlari dan berlari ...sedar tidak sedar patung hadiiah dari Z. hilang! punya malas nk patah balik.mana taknyer 2 kilometer tuh.dari uma.itu perasan pun kat ma'arad berhadapan dengan hospital.duduk diantara dua jalan besar sambil berkata dalam hati"awk tidak boleh sedih2..itu bukan kerja awk skrg!". pndang ke arah beg.aku keluarkan alquran.hampir 2 'ain bce.perh...tenang kot..nak blek uma??oh tidak tidak..batalkan niat nk study kat situ terbantut.apa lagi,otak ligat cari tampat.tapi rasanya tidak mahu berbicara pada sesiapa.
 melintas jln,nak balik  nk cari tmpat...awl bahr3...galak2..bunyi pemuda dari tremco yang terlepas dari pndangn.aplgi...g sne lah.mungkin tenang lagi nnt.alhamdullilah selamat sampai ke perkarangan masjid badawi.
tiada bising tiada gangguan.yup itu yang aku lakukan.telah lakukan sebentar itu.
26/5/2011; kali ni rasa tidak mahu memikirkan itu hebat r.astagfirullah ain ain.maafkan ku.rsa ain lega.at least tak rsa nak lari cm semalamnya...sempat study histo sempat study biocehm sempat study anat head and neck..wahhhhhhh!!!!!!!!banyak oooooooooo..tetiba je rasa asallah otak ni tak pakai hard disk cam lappy eak???hahahaha....then search je lau tak ingt.huhu..ya allah kau kuat kan lah ingatn ku ini...petang yang santai lagi meyenangkan.aku..pelik melihat sepasang ikan hitam ku.keduanya berada diparas atas air.emm..pelik..sekali pandang, taklah rasa ap2.dua kali pandang...ikan betina tu beranak!!!!!!!!!!!!!!!!!wahhhhhhhhhh..suke suki sgt2 mse tu.jerit tahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!jom tgk ikan ain beranak..jgn terlalu suka ain..haha.mmg ptut pun.ikan betina oren,si oyen lak yang makan anaknya.cuba alihkan ke bekas lain..ehak  eh ibu dia pun makan anak sendri....last2 saya tak mahu pandang...saya lepas kembali ikan ketempat balang yang asal.dan memredakan ank itu dimkan.saya tak rasa saya berkuasa menjaga mereka.sya yakin allah dah tetapkan begitu.saya usaha.selebihnya.saya tawakal dan berserah..berdiam dan diam.....saat ni msih rsa..debaran melihat ikan beranak dan rsa sedih sebab melihat ibu ikan makan anak sendiri...sedar atau tidak,itu lah haiwan. setiap hidupan ada sistem yang allah dah tetapkan...subhanaallah.tiada yang suci melainkanNYA...panjangnya notaku ini.

ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ (١)
Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk),96:1Al-’Alaq
di jentik jentik oleh BDKC,sekilas dari para ulama punca keadaan yang tertentangan adalah tidak membaca dan yang kedua terlalu banyak membaca tanpa cuba memahaminya.
tanyalah dengan jujur,apa yang kita baca hari ini?allah taala berfiirman yang bermaksud;"bacalah" tetapi tidakkah DIA menambah,"dengan nama tuhanmu"...
jadi setiap permulaan membaca perlu dengan nama allah..insyallah2.ad berkat ad sakinahnya.....wahualaalam

No comments:

Post a Comment