Sunday 22 May 2011

Hidup is LIFE

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihi

saat aku tertanya mengapa aku tidak mampu memikirkan ummat seperti rasullah s.a.w, rakyat seperti khalifah ar-rasyidin pertama, keberanian singa seperti saidina umar, keasyikkan cinta kepada allah seperti rabiatul adawiyah, sifat yang cantik seperti saidina fatimah az-zahra....dan banyak lagi ikon islam yang wajib menjadi idola setiap darai kita sebenarnya...
  sampaikan ku satu ayat.sampaikan ku satu cerita tentang islam...kenapa aku cakap begitu?kerana ku sedar diri ini tidak sehebat mereka yang diatas.membanggakan pada zaman mereka..sedangkan diketahui akan sebenar-benarnya yang mereka adalah idola dan orang memberi teladan buat kita pada akhir zaman.ya allah apa yang aku kena lakukan?bagaimana boleh aku jejaki langkah mereka.sedangkan mereka jauh dariku.untuk aku bertanya terus kepada mereka.ya allah saat aku mulai sentuh ruh ku mencari fitrah yang sebenar-benarnya.aku rasa jauh.takut,malah aku segan untuk menghirup udara ini.banyaknya dosa2 ku.banyaknya masa terbuangku,banyak kekuranganku untuk mengajak sahabat2ku bersama mencari denai2 islam yang penuh dengan nikmat tidak terhingga pada suatu hari nnt.
hari ini tertarik sangat nak dgr cerita...cerita kan ku ttg satu cerita."lalala"bahagia saat ini.hatiku berlonjak-lonjak bagai kanak2 yang dapat gula2..cerita tentang mereka yang boleh memberi aku semangat untuk mencari keredaanMU yang tinggi sejauh saujana mata memandang sedalam kedalaman yang tidak tersentuh.  
hari ini aku berlajar ttg sst yang perlu aku baiki.berserah padaMU sehingga tiada lagi untuk ku berusaha.melainkan usaha ku dengan tawakal dan berserah padaMU..YA RABBI YA ILLAHI.

cerita ttg saiyidina fatimah...cerita yang memaut hatiku untuk terus bersabar atas setiap segala perasaan ini..rasa malu.malu akan sikapku..namun,akan aku usahakn diri untuk belajar sifat2 yang menjadi tauladan bagiku..tenangnya...tiada yang dapat ku pinta melainkan keinginan yang ku sudah tanam.ingin mengapai syurga tertinggi seperti mana aku ingin gapai sekarang sebagai pelajar yang mumtaz setiap tahun.dan selama enam tahun lah aku akan tanamkan harap itu.itu balajar.setelah itu, aku ingin berjihad dan  berjihad dengan ibadahku yang membina ku membimbingku mencari cintaNYA yang jauh.jauh apabila aku melupakan penciptaku.ya allah i can;t stand alone if U r not beside me......malah aku jadi terumbang ambing.bagai sampan yang tiada kemudi,bagai kenderaan tanpa pemandu.aku perlukanMU....
ya allah takutnya terima ujianMU,berikan lah aku petunjuk, saat aku rasa jalanku berselang-seli cahaya dan gelita.YA ALLAH YG MAHA MENDENGAR LAGI MAHA MELIHAT...mohon kekuatan dalam ibadahku....ameeeennnnnnnnn.allahumma ameeennnnnnn3!!!

No comments:

Post a Comment