Monday 30 May 2011

sebuah bicara utk ukwah fillah

bismillah utk mula,tgh dan akhir
alhamdullilah3 pg td ubt2 berjaya dimasukkan I.V injection.kelancaran proses dibantu tdk kalau tidak dengan izin dari ALLAH...dengan pertolongan sahabat dan tawakal dari mula,mulanya canular dimasukkan...dari mula menurut pakar ENT doc hassan.
diari tentang duniaku:    tiada suara tiada gerak badan terpampar tiada bicara terlepas.itu lah suasana dalam sangkar aku diami.  bila suaraku lontar bagai tiada bermaya untuk disambut. salahku kerana sifatku?salahku kerana belum bermula?salahkah aku menginginkan yang terbaik?...lantas, ku sedar ujian ini merupakan ujian kesabaran buatku.  allah lebih mengetahuinya.apa yang buruk itu hadir kerana aku,dan tiada yang dapat memberi manfaat melainkan allah.  hari ini  aku cuba untuk buka langkah jauh kedepan.langkah yang sebenarnya.aku selalu ingin hadirkan.tapi allah yang menentukannya....tercatat diluh mahfuz

duhai rasa kasih sayang duhai cinta duhai suka,kau hadir buatku lena dan alpa..lupa yang niatnya itu perlu dimakhkotakan kerana ALLAH.  hadirkan dirimu,hadirkan perasaan itu ila allah.maafkan ketidak sempurnaan dlam bicaraku,maafkan aku tiada kata gembira untuk dikongsi,maafkanku kerna dia pilihanmu,maafkan ku kerana rasa itu teruk buatmu,maafkan ku sahabat yang teman dalam sangkar bersama diriku.

longlai bicaraku,kabur kataku,malap kalamku..buat bermakna tiada rasa rasa utk cerita bukan bermakna aku tepuk sebelah tangan,bukan bermakna tiada nada kasih syg,cinta dan suka.bukan bermakna dia hanya tempat mu berbicara.

lembayung rahmatMU luas,lagi melimpah ruah kasih sygMU.jauh terpana diri menghina,kesedaran bicara bagai melontar jauh,jauh menyasar keinginan yang sentiasa ku baharukan,demi sebuah persahabatan.

bicaralah padaku,temanlahku menangisi memohon ampun pdNYA,berkongsi ceritamu,
dia diluar sangkar kita,tapi aku bagaikan buaian yang tunggu mendengar nyanyian bersamamu.
manakah harapanku,kalau tidak ku berharap utk berjaya sepertimu.
bilakah manis bibir berbisik aku adalah cermin buatmu dan dirimu bagai bayang yang jauh dari cahaya.
mungkin ini coretan sedihku,tentang sangkar, tentang siburung bershabat dengan buaian yang hina ni.

doaku pohon mudahkanlah lancarkanlah ukhwahku dengannya.biarpun rasa itu mati,biarpun rasa itu hilang...
kerna aku yakin kita akan bersua.pertemuan yang kekal,pertemuan yang suci,ikatan saudara kerna islam itu kukuh antara kita...biacara kawanku.mge sme2 selam dalam zikiru ila ALLAH........salam ukhwah.


No comments:

Post a Comment